Arbetsbyte?
Det finns en yrkeskår, som alltid får behålla jobbet, hur dåligt det än utförs och hur fel de än har. Nä, jag menar inte politiker. Nä, jag menar inte fotbollstränare. Jag menar de där rackarns klåparna, som står och gissar vädret de närmsta dagarna. Har de någon gång rätt? Men, har någon nångonsin hört talas om en meteorolog som fått sparken?
Nu tror jag denna skara lögnhalsar börjat smyga sig in på andra arbetsplatser. Nämligen alla 3's supportgrupperingar.
Jag lyckades kvadda min internetuppkoppling i fredags (ja, go'vänner, en hel vecka utan Internet här hemma). Till min förvåning har ingen av tonåringarna sagt ett knyst! Vet inte om de är ointresserade, eller bara allmänt rädda för mig. Jag däremot, är färdig för hispan.
Jag samlade därför kraft i början på veckan och tog tag i problemet, av ren självbevarelsedrift. En sammanfattning av resultatet följer nu.
Måndag kväll: Ringde till 3's telefonsupport. De sa att jag behövde köra en uppdateringsfil, som finns på hemsidan, för att fixa modemet. Mitt svar blev -"Den får jag ju inte tag på, eftersom jag inte har något internet... ". -"Gå in i en 3-butik, så får du en".
Tisdag eftermiddag: Gick in i en 3-butik och bad om filen, på min lilla sticka. -"Du behöver ingen uppdatering, för ditt modem är tillräckligt nytt", sa den småkaxiga grabben. -"Nähä, vad ska jag göra då då?", sa jag och svaret blev. -"Du har kvaddat modemet och får gå ner till Stureplan och laga det, för om jag skickar in den tar det 14 dar". *suck*
Torsdag lunch: Sambon går in i 3-butiken på Stureplan, med modemet i ena handen och mig i telefon i den andra. Jag talar med tösen och hon säger: -"Det är inget fel på modemet, men du har förstört SIM-kortet. Tyvärr kostar ett nytt 200:-". -"Gör absolut inget", ljög jag, eftersom jag ju till varje pris vill kunna surfa. Sambon köper ett (för husfridens skull).
Torsdag kväll: Jag sitter här vid datorn och har försökt få modemet att funka. Icke sa Nicke! Absolut inget fel på det nya SIM-kortet, för det kom jag på att jag kunde sätta i mitt gamla modem (det är därför jag lyckas blogga nu, trots att nya modemet tydligen är paj iaf...).
Alltså: Tre olika 3-supportinrättningar. Tre helt olika svar. Tyvärr samma resultat = Jag kan icke använda mitt nyaste modem. Tyvärr innebär detta att min stackar älskling får riskera livet (eller iaf parkeringsböter), genom att tränga sig fram till Stureplan ytterligare en gång. Ska bli intressant att se vilket svar det blir denna fjärde gång. Någon som sätter emot om jag tippar på ett fjärde svar..?
/Örjans sönderstressade flamma
Nu tror jag denna skara lögnhalsar börjat smyga sig in på andra arbetsplatser. Nämligen alla 3's supportgrupperingar.
Jag lyckades kvadda min internetuppkoppling i fredags (ja, go'vänner, en hel vecka utan Internet här hemma). Till min förvåning har ingen av tonåringarna sagt ett knyst! Vet inte om de är ointresserade, eller bara allmänt rädda för mig. Jag däremot, är färdig för hispan.
Jag samlade därför kraft i början på veckan och tog tag i problemet, av ren självbevarelsedrift. En sammanfattning av resultatet följer nu.
Måndag kväll: Ringde till 3's telefonsupport. De sa att jag behövde köra en uppdateringsfil, som finns på hemsidan, för att fixa modemet. Mitt svar blev -"Den får jag ju inte tag på, eftersom jag inte har något internet... ". -"Gå in i en 3-butik, så får du en".
Tisdag eftermiddag: Gick in i en 3-butik och bad om filen, på min lilla sticka. -"Du behöver ingen uppdatering, för ditt modem är tillräckligt nytt", sa den småkaxiga grabben. -"Nähä, vad ska jag göra då då?", sa jag och svaret blev. -"Du har kvaddat modemet och får gå ner till Stureplan och laga det, för om jag skickar in den tar det 14 dar". *suck*
Torsdag lunch: Sambon går in i 3-butiken på Stureplan, med modemet i ena handen och mig i telefon i den andra. Jag talar med tösen och hon säger: -"Det är inget fel på modemet, men du har förstört SIM-kortet. Tyvärr kostar ett nytt 200:-". -"Gör absolut inget", ljög jag, eftersom jag ju till varje pris vill kunna surfa. Sambon köper ett (för husfridens skull).
Torsdag kväll: Jag sitter här vid datorn och har försökt få modemet att funka. Icke sa Nicke! Absolut inget fel på det nya SIM-kortet, för det kom jag på att jag kunde sätta i mitt gamla modem (det är därför jag lyckas blogga nu, trots att nya modemet tydligen är paj iaf...).
Alltså: Tre olika 3-supportinrättningar. Tre helt olika svar. Tyvärr samma resultat = Jag kan icke använda mitt nyaste modem. Tyvärr innebär detta att min stackar älskling får riskera livet (eller iaf parkeringsböter), genom att tränga sig fram till Stureplan ytterligare en gång. Ska bli intressant att se vilket svar det blir denna fjärde gång. Någon som sätter emot om jag tippar på ett fjärde svar..?
/Örjans sönderstressade flamma
Kommentarer
Postat av: Herr K
Support helt i klass med mina favoriter Comhem och Telia.
Stackars flamman, en vecka utan internet hemma är inte roligt!!
Trackback