Nespresso Club Del 2

Utredningen om varför Nespresso Club finns och varför det ska vara så mycket regler om att få köpa deras kaffe går vidare.

Igår skickade arga damen ett mail med frågor om varför det inte går att beställa kaffe utan att vara medlem. Ett automatiskt svar kom direkt:

"Kära kund, Vi tackar för din förfrågan och ditt intresse för Nespresso Club. Vi bekräftar härmed att din förfrågan är mottagen. Din förfrågan behandlas så snart som möjligt, men alltid inom 24 timmar under arbetsdagar. Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag. Med vänlig hälsning, Nespresso Club"

Det har nu gått 22 timmar och inget svar har kommit. Har kommit fram till att det finns två tänkbara orsaker till att de inte har svarat:

1. De ignorerar min fråga och har kastat den i papperskorgen. Har man ingen Nespresso-maskin är man inte värd att få ett svar.
2. Nespressos ledning har krismöte eftersom någon har genomskådat bluffen med deras "club". Ett pressmeddelande om att "cluben" avskaffas kommer senare under kvällen.

Naturligtvis är alternativ 2 mest sannolikt.

En uppdatering i denna rykande heta undersökning kommer senare under kvällen.

/Herr K

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men, hur länge ska man behöva vänta på besked om hur det gått?!? 24 tim har passerat med råge!

2009-03-26 @ 21:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0