IKEA

Jaha, förra veckan så inträffade det som jag lovat aldrig skulle behöva hända. Jag tvingades (ja) besöka IKEA. Jag bet ihop och tänkte "en gång vart 3:e, 4:e år får man väl stå ut med". Faktum är att det gick ganska smärtfritt. Jag hade blivit utlovad max en timme där inne och löftet hölls nästan, faktiskt.
Strax innan kassan upptäcker jag hundavdelningen och nappar åt mig en bunt bajspåsar (utan bajs) och en hundkoppelhängare.
Sen åker vi hem.
En vecka senare (i morse faktiskt) är jag ute med jycken och den lille rackaren passar på att göra "nummer 2".
Jag halar fram en påse och plockar upp grejorna. Varmt. Ovanligt varmt. Jag tittar på min högra hand som borde vara omsluten av en svart hundbajspåse från IKEA. Det är den inte. Inte riktigt. Mitt bland alla "kluttar" sticker det upp något blekt och rosaaktigt. Det är mina fingrar....
TVI faen. Hittade en plats bland höstlöven som var garanterat oanvänd av hundar, katter och rådjur och torkar av handen så gott det går.
Kopplar sedan hundjäkeln och drar hem honom i full fart med handen utsträckt på Östermalmsmanér.

DAMN YOU IKEA!

Aldrig mer!!

Kommentarer
Postat av: Torres

Hundkoppelhängare , finns det sådana och vad är det som är så speciellt hundigt med dom ?

2009-12-12 @ 12:47:42
Postat av: Herr K

Ajajaj, det här borde Kamprad få stå till svars för!

2009-12-13 @ 16:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0