Kvinnans bästa vän

För att vara övertydlig, kan jag börja med att nämna att jag naturligtvis menar SKOOOOOR!

Hittade ett par fantastiska skor idag. Sköna, snygga och så var det 70% rea! Vilka storlekar är vanligast bland svenskor? Jo, 37-38. I vilka storlekar tror ni just denna fantastiska sko fanns? Svaret är 36, 39 och 41. Det gjorde mig dock fantastiskt glad (jorå, jag e glad ibland), för jag har nämligen 39! Satte därför 39'an på foten och tog några prövande steg i butiken. Till min förskräckelse insåg jag att de var ovanligt stora i storlekarna. Det kom nästan en tår av ilska, när jag insåg att 38 inte fanns. Varför, varför, varför finns aldrig rätt storlek?!?!?!?

Kommentarer
Postat av: Herr K

Märkligt fenomen. Det är inte ovanligt bland herrskor heller. Antar att de vanligaste herr-storlekarna är 42-45. När det blir dags för skorea och finns det alltid massor av skor i storlekarna 38-41 och 46-58.



Finns det ingen skoinköpare som lär sig något av detta? Finns det ingen som tänker att "nästa år köper jag in färre 49:or och fler 43:or som alltid säljs slut först"?

2009-02-12 @ 20:49:33
Postat av: Arga damen

Nä, nu tog du allt i. Inte f-n finns det massor av skor i storlek 58 inte!

2009-02-12 @ 21:04:01
Postat av: Surbulan

Tror Ingvar Carlsson har storlek 58 faktiskt.

2009-02-13 @ 09:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0