Räntesänkning!

Räntan går åt rätt håll igen! Men hur är det egentligen..? Är det bara vi med mångmiljonlån som påverkas? Finns ju bara ett svar på det: -"NEEEEEEJ!"

Återigen fylls morgon-, gratis- och kvällstidningar med små käcka microintervjuer, gjorda på stan med intet ont anande "vanliga Svensson". Frågan de får är oftast:  -"Hur påverkas du av räntesänkningen?" och deras svar är nästan alltid -"Inte alls, för jag har inga lån,  men jag är glad för mina barns skull", eller -"Det gör att vi nog ska köpa det där huset vi gått och tittat på".

Först blir jag arg på "De vanliga Svensson", som svarar så urbota korkat på frågan. Hur har de bara MAGE att gå omkring och tro att de inte påverkas av världsekonomin?!?! 

Efter att ha lugnat mig och tänkt efter i 10 sek, inser jag att det inte är dem jag ska vara arg på. Det är de där rackarns journalisterna, som omgående borde förlora jobbet. De borde väl för bövelen fatta att "vanliga Svensson" inte har utbildning nog att svara på dylika frågor. Har en viss förståelse för att de undviker intervjuer med mossiga nationalekonomer och andra välutbildade, men kom igen!

Nej, nu får det vara slut på dessa generande små bevis på den låga ekonomikunskapen gemene man besitter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0