Tågpersonligheter

Nu tror ni att jag ska gnälla på sena fjärr- och pendeltåg!

ICKE! Sånt får man leva med. Dock ser jag det som en samhällelig plikt att gnälla på människorna som åker tåg.

Människotyp 1: "Jag har ingen självkritik, noll omvärldskoll och jag har inget att dölja". Sitter och pratar högt i telefonen fast halva vagnen försöker sova. Pratar högt om arbete, politikerkamrater, affärer eller triviala fritidsaktiviteter. VI VILL INTE VETA! VI VILL INTE HÖRA! (Vi vill sova).

Människotyp 2: "Spara tidpersonligheten". Han/hon reser sig upp nånstans mellan Flemingsberg och Stockholm för att få "en bra plats". De värsta är inte de som tar plats 1-4 för de står nånstans i utrymmet mellan vagnarna, de värsta är de som står där bakom, the losers som redan förlorat pallplatsen i denna obskyra tävlingsform. De tar nämligen MITT utrymme där jag ska stå när jag reser mig upp 300 meter innan tåget stannar. Jag älskar att kliva ut i korridoren framför dem och stampa dem på tårna! Denna människotyp finner man ofta på flygplan. Märkliga människor.

Människotyp 3: "Jag finns" - dessa människor tar på sig jackor med svepande rörelser för att utdela pisksnärtar till sina medresenärer.  De har ofta ryggsäck på sig och älskar att vända sig om med yviga rörelser. De ställer sig ofta och håller i ryggstödet på säten och skakar dem livligt. 

Människotyp 4: "Jag kan inte ta åt mig förklarande texter". Dessa människor har plats 72 i ena änden av en vagn. Stiger med förkärlek på i fel ände av vagnen och slår sig fram till "sin" ände. Dessa människor ses ofta bära stora väskor och är ofta solbrända! J-a charterturister!

Det gnälls för lite i Sverige i dag! 

Kommentarer
Postat av: Herr K

Människotyp 4: "Jag kan inte ta åt mig förklarande texter" är inte endast en tågpersonlighet. Den här typen finns tyvärr överallt i samhället.

2009-02-12 @ 20:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0