Olämplig förälder?

Ja, det kan ni slå er i backen på att jag såg i morse. Hade jag haft superkrafter och kunnat stoppa Volvon, så hade personen i fråga aldrig sett sitt barn mer.

Jag har, varje morgon i 19 år, 9 månader och 27 dagar (så när som på helger, semester och sjukfrånvaro), korsat Ringvägen och anser mig ha rätt bra koll på när det är dags för mig att få grön gubbe. (Nu sitter det säkert någon besserwisser där ute och säger att -"Nähä! Det var andra intervaller i Ringenkorsningen, innan bussterminalen vid Gullmars byggdes och Söderorts- och Tyresöbussarna gick från Ringvägen!" och det har ni helt rätt i, men var inte så kinkiga, så här en måndag i november.) Varje morgon är det samma procedur:

* Svängfilen mot Skanstullsbron, i västlig riktning på Ringvägen, har grönt en liten stund
* Mittenfilen och högersvängfilen in på Götgatan har sen grönt en liten stund
* När mittenfilen får rött, kan vi gångtrafikanter glatt skutta över Ringvägen

Denna morgon står jag åter där, med vänsterbenet i luften, redo att skutta över. Det har blivit rött ljus för mitten- och svängahögerfilen och en bil, vi kan kalla den "blåa bilen", har snyggt och prydligt stannat i mittenfilen. Döm om min förvåning, då bil nr 2 i mittenfilen trampar plattan i botten, rundar den blåa bilen, svänger tillbaks i mittfilen och korsar Götgatan i typ 150 km/h och mot superrött (om det nu finns graderingar på rödheten, typ "nyrött", "superrött", "gammelrött", "snartblirdetgröntrött"). Dj-lar så förbannad jag blev!

Var det rödljuskörningen som gjorde mig mest arg, eller slalomkörningen, eller hastigheten? Nej, det var nått helt annat som tände min ilska. I passagerarsätet, helt löst utan vare sig bälte eller barnstol, befann sig ett barn, i ca 5 årsåldern! Dj-la idiot!!! Hade bilarna från Götgatan, på väg över korsningen mot Skanstullsbron, varit aningen snabbare, så hade det stackars barnet varit i himlen nu.

Hoppas det finns kameraövervakning, som hittar idioten och att han aldrig mer får återse barnet!

/Örjans flamma

Kommentarer
Postat av: Toivos hatt

Ta regnumret så kommer onda ondskan att göra livet surt för den olämpliga föraren. Var så säker!

2009-11-09 @ 13:15:54
Postat av: Dr Bombastic

Är du säker på att barnet hade kommit till himlen? Och...hade det inte ramlat ner och slagit ihjäl sig då?

2009-11-09 @ 16:13:37
Postat av: Herr K

ÖF - är det inte läge att kolla färgen på gubben istället för att gå när "det borde" vara grön gubbe?

2009-11-09 @ 20:15:25
URL: http://www.vik.se
Postat av: Örjans flamma

Så herr K menar att det är helt ok att köra mot rött, i 150 km/h med ett barn helt löst i bilen..? Ja, ja...

2009-11-10 @ 13:30:19
URL: http://argadamen.blogg.se/
Postat av: Herr K

Skrev jag verkligen det? Måste bli mer tydlig i framtiden.

2009-11-10 @ 16:01:42
URL: http://www.vik.se
Postat av: Torres

Näsblodsrött är en färg också.

2009-11-12 @ 13:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0